შეფასების სქემები

მიმართულება
     1-4  ქულა
        5-6 ქულა
     7-8 ქულა
9-10  ქულა
კითხვა
არ ესმის თემის შინაარსი, უჭირს უცხო ენაზე თემის გააზრება
ამოიცნობს თემას, მაგრამ ზედაპირული ცოდნით კმაყოფილდება
ამოიცნობს მთავარ თემას, აკავშირებს, მაგრამ დასკვნების გამოტანა მაინც უჭირს
ამოიცნობს მთავარ თემას; ამოიცნობს ტექსტის ზედაპირზე  მოცემულ ფაქტობრივ ინფორმაციას;
ამოიცნობს ტექსტის სხვადასხვა ნაწილს შორის არსებულ კავშირს და გამოაქვს სათანადო დასკვნა;
წერა
არ შეუძლია რესურსების მოძიება, უჭირს წერილობით აზრის გადმოცემა
მწირი ცოდნით ცდილობს აზრის გადმოცემას
შეუძლია აზრის გადმოცემა წერილობით, თუმცა უშვებს როგორც ორთოგრაფიულ, ასევე  მცირე პუნქტუაციურ შეცდომებს
საჭიროების შემთხვევაში, რესურსებში მოიძიებს დამატებით ინფორმაციას;
ეარჩევს ინფორმაციებსა და იდეებს; მოიფიქრებს, თუ როგორ დააკავშირებს მათ ერთმანეთთან, ანუ შეიმუშავებს გეგმას;
კულტურათა დიალოგი
არ აინტერესებს, ვერ აკავშირებს, ვერ ავლებს პარალელს
ლექსიკური მარაგის სიმცირის გამო უჭირს აზრის გადმოცემა, თუმცა ხვდება ,რაზეა საუბარი
შეუძლია საკუთარი განცდების დაფიქსირება, ავლებს პარალელებს, თუმცა, შეუძლია ანალოგიების მოძიება, თუმცა შეცდომებს უშვებს
იჩენს ინტერესს ადამიანთა განცდების, დამოკიდებულების მიმართ, ავლებს პარალელებს, პოულობს და აღნიშნავს ანალოგიებს, განსხვავებებს საკუთარ და სხვათა სულიერ სამყაროებს შორის (განცდები, განწყობილებები, დამოკიდებულებები);
უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება
არ ესმის ენა და აქვს ძალიან მწირი ცოდნა, რაც ხელს უშლია აზრის დაფიქსირებაში
ენის მწირი ცოდნა ხელს უშლის სრულფასოვან მუშაობაში, მაგრამ ადეკვატურია თემასთან მიმართებაში.
უცხოურ ენაზე განახორციელებს სხვადასხვა ტიპის მცირე ზომის პროექტს.უშვებს შეცდომებს, რომლებსაც თვითონ ასწორებს.
უცხოურ ენაზე განახორციელებს სხვადასხვა ტიპის პროექტს. ამუშავებს სასკოლო პროექტების ან სხვა საგანმანათლებლო მიზნის განსახორციელებლად საჭირო უცხოენოვან წყაროებს/ტექსტებს.
                                            


 შ ე ფ ას ე ბ ი  ს   ს ქ ე მ ა

კრიტერიუმები
1-4 ქულა
5 -6 ქულა
7 – 8 ქულა
9-10 ქულა
მოსმენა

ვერ გებულობს მოსმენილს, ვერ პასუხობს
კითხვას ვერ სვამს, ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
ლექსიკური მარაგი მცირეა, მაგრამ აზრს იგებს და შეუძლია დასაბუთება
მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება
(ხმის ტემბრი, ინტონაცია)
კითხვა
ასოების ამოცნობა უჭირს, აზრი ვერ გამოაქვს

კითხულობს უშეცდომოდ, მაგრამ უჭირს აზრის გამოტანა,
კითხულობს უშეცდომოდ, შეუძლია ცალკეული  ფრაზებით საერთო აზრის ამოცნობა
მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
(კითხულობს ხმამაღლა, გამართულად, იცავს ინტონაციას,
კულტურათა დიალოგი
არა აქვს წარმოდგენა განსხვავებულ კულტურაზე, არ შეუძლია აზრის გამოთქმა
არ გააჩნია ლექსიკური მარაგი აზრის გამოსახატავად, თუმცა საკუთარი წარმოდგენა გააჩნია განსხვავებულ კულტურაზე
შეუძლია პარალელების გავლება ,მაგრამ ჭირდება დახმარება აზრის სწორად გადმოცემისას
მოსწავლე იჩენს ინტერესს კულტურული განსხვავებების მიმართ.
(ავლებს პარალელებს უცხო და მშობლიუ კულტურულ და სოციოკულტურულ კონტექსტებს შორის და პოულობს მსგავსება-განსხვავებებს)






No comments:

Post a Comment